Direktlänk till inlägg 3 februari 2016

Modifast - nytt tag

Av Anja - 3 februari 2016 16:12

Slarver som jag är så gav jag upp modifasten ganska snabbt den första omgången men nu ska jag ta tjuren vid hornen igen och VERKLIGEN gå på det. Ett mål mat om dagen som inte får vara större än en kaffemuggs måltid och resten blir modifast. Jag ska t.o.m börja mäta min midja, stuss, lår och överarm var vecka efter jag vägt mig så jag ser att det verkligen fungerar fast jag inte går ner så mycket. Nu ska jag INTE glömma mina fettförbrännande heller. 


För att det ska bli enklare för mig att se hur det går för mig så ska jag börja skriva in mina mått och min vikt i kalendern, även hur jag ska äta min modifast om dagarna då jag kanske behöver byta t.ex middagen mot lunchen istället eller liknande. Så såhär ser mina första dagar ut i kalendern. 


 


Jag börjar på Måndag då det är lättast så, Jag ska väga mig och mäta mig innan jag tar min första modifast och så kommer jag att fortsätta var vecka. Jag ska även försöka börja ta promenader var eller varannan dag, olika långa rundor och sen utveckla det till att börja halvjogga under promenaderna korta sträckor. Fast det kommer nog inte bli förrän vinterjackan ska bytas. Gymmet får komma allt eftersom nu. Kommer gå mest på styrketräning där efter ca 4-5 veckor på modifasten. Förhoppningsvis så kommer min kondition kännas lite bättre när jag är på gymmet efter ha promenerat var eller varannan dag i ett par veckor. Kanske man kan känna sig lite mer självsäker när man ska till gymmet. 


In other news: Jag kom inte in på ätstörningsenheten i Lund då de ringde och sa att de bara tar emot de med Anorexia och Bullimi. Nu ska jag försöka komma in på ätstörningsenheten här i Malmö m.h.a en mall till en egenremiss som jag kan skicka in. Jag bara längtar tills mina 6 månader hos dietisten är slut! Så jag kan få en ny läkartid så jag ev kan få en remiss till en gastric bypass. Mitt småätande måste jag få stopp på under min modifast-tid också. 


Var stark!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards