Alla inlägg under juni 2017

Av Anja - 28 juni 2017 11:24

Varför är jag så känslomässig idag? Känner jag vill bara sitta och gråta hela dagen idag. Igår var jag på ätstörningsenheten i Malmö, fick reda på att jag inte är så pass sjuk att de kan ta in mig på dagvården men de rekommenderade att jag skulle gå med i ett program som de har under 13 veckors tid där man träffar psykolog och sjukgymnast en gång i veckan och har gruppsamtal med andra i samma sits. Fick reda på att jag har ätstörningen Hetsätning, så inte så konstigt jag har problem med att sluta äta. Jag fick även ett boktips som jag ska leta upp på biblioteket eller i en bokaffär som handlar om hetsätning. Idag känner jag att jag verkligen inte vill äta något men ändå har jag ätit godis redan plus tre äggmackor, varav den ena var en grov macka (kavring). Kommer nog inte äta så mycket innan jobbet idag och sen kommer jag äta en bit kotlett med potatis och sås när jag har rast på jobbet. Det är inte så mycket som jag äter idag men har ingen aptit idag efter igår. Igår efter jag kommit hem så åt jag "lunch" (ett par mackor) och senare så gjorde jag kotlett med färskpotatis och majskolv till. Ingen sås men hade smör till potatisen och majsen bredvid. Mellan "lunchen" och kvällsmaten så små åt jag godis och efter maten så åt jag kräm till efterrätt och sen en skål med popcorn och lite choklad framför TVn. 


Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag ska skriva in mig på det där gruppsamtalet så jag kommer att gå med i det, dock börjar inte det förrän i Augusti så det blir en lång väntan. Jag vill försöka få kontroll på mitt beteende igen och verkligen försöka hålla det. Äta mer grönsaker och mindre av de snabba kolhydraterna. Jag är ju dum nog och började klicka på serien "supersize vs superskinny" på youtube. Det gör saken bara ännu värre för min del. Men det är väl det jag behöver också? Ett "wakeup call"? Jag får ont i magen bara av att tänka på hur svårt det är för mig att gå den lilla biten från lägenheten ner till bussen här i Dalby. Jag har ännu mer problem att gå hem från bussen till lägenheten då det är uppförsbacke hela vägen hem. Jag vågar inte köpa en cykel med rädslan att jag kommer att ta sönder däcken direkt och jag har inte balansen till att köpa en kickboard, inlines eller något annat som gör att det blir lättare satt ta sig fram. jag MÅSTE börja promenera mera än vad jag gör men hittar verkligen ingen motivation och enda gången jag går ner till centrum är om jag ska ta bussen till jobbet. Ibland för att hämta ut ett paket på Hemköp men då planerar jag verkligen och tänker ut om det är något mer jag ska göra nere i byn innan jag går hem igen. Jag hatar verkligen detta att jag får så ont i mina knän och fötter och även min rygg när jag går och jag hatar verkligen att jag blir lätt anfådd av att gå en liten bit bara.Ibland får jag även ont vid sidan av mina bröst. 


Detta är inte alls en bra dag idag. Hoppas det inte blir en period bara så det är en längre tid då jag mår såhär. 

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards