Direktlänk till inlägg 25 februari 2018

25/2-2018

Av Anja - 25 februari 2018 14:35

Fifan vilken vecka. Har hetsätit hela veckan, är inne på 4e jobbdagen på raken och tydligen har INGET gått som det skulle! Har alltid varit något som en kollega har tryckt ner mig på och nu ligger där även en lapp om vad som var fel igår. Jag är så trött på detta, aldrig får man lov att må bra en hel vecka på raken! Coca cola har jag missbrukat hela veckan, tills idag. Varit utan energidryck sedan i tisdags (starkt jobbat för att vara mig). När ska allt detta sluta? Jag är beredd på att sluta jobba här och gå fullt ut på aktivitetsstöd och jobbcoach. Tyvärr så behöver jag lönen från coop för att betala mina räkningar.

När det kommer till maten så har jag knappt ätit 5 ggr/dag utan mer ett eller två mål om dagen och sen överätit resten av tiden. Fästmannen hjälper ju inte till och handlar hem en jävla massa godis. Hellre spara de pengarna och köpa riktig mat istället. Problemet vi båda har är att vi aldrig orkar laga mat när vi är hemma hela dagen eller jobbat dag. Det är riktigt jobbigt att inte orka göra mat var dag till sig. Men vi försöker också spara på maten när det bara är vi två hemma. Försöker ha så vi har mat till lilleman de veckorna han är hos oss. Det är en ganska tajt matbudget vi har just nu så all mat vi har i frysen har vi till lilleman medan vi bara äter mycket litet, nästan svälter oss. Allt för att lilleman ska få mat i magen när han är hos oss. Hetsätningen har varit pga stress som jag inte kan hantera ordentligt. Sen stressar jag ännumer för att jag har hetsätit pga stressen över det andra. Gissa vad jag gör då? Jo jag hetsäter ännumer. Till sist så har jag ont i magen så jag inte kan göra annat än antingen sitta på toaletten eller ligga i sängen i fosterställning. Dagen efter så äter jag inte alls på hela dagen för att sedan hetsäta på kvällen med först mat och sen godis/läsk/chips. Sen sitter jag och har ångest för att jag inte ätit på hela dagen och hetsätit på kvällen.

Nu måste jag ta och sluta innan jag sitter och storbölar på jobbet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards