Direktlänk till inlägg 13 mars 2018

13/3 2018

Av Anja - 13 mars 2018 07:58

Fyfan, detta kom som ett slag i magen. Jag var hos läkaren i fredags ang remissen för en gastric sleeve operation. Som vanligt ville läkaren ha blodprov för att kolla mina värden men provtagningen hade stängt tidigare den fredagen. Gick ner där igår efter jag lämnat lilleman på dagis och de tog både blod och urinprov. Läkaren ringde upp mig på eftermiddagen och berättade att allt såg bra ut, förutom mina levervärden som indikerade på FETTLEVER. Men för att vara 100% säker så ska jag ner till provtagningen en gång till för att endast kolla levervärdet. Tänkte göra det idag så jag får det gjort. Har en sån ångest idag, hade det även igår hela kvällen. Min hetsätning har gjort att jag har förstört min lever. Jag är inte diabetiker och jag dricker inte de mängderna alkohol för att levern ska ta skada av det.

Dags att helt ändra vanor. Ska ställa mig och göra mitt fröknäcke som mer eller mindre är glutenfritt (har endast skorpmjöl i som räknas som gluten) sen ska jag helt skita i bröd och bara äta fröknäcke med ett fettsnålt pålägg, utan smör. Enda gången jag ska dricka mjölk hädanefter är när jag dricker kaffe, då ska det vara soyamjölk. Pastan byts ut mot morot/zucchini som kommer att vara riven som spagetti, potatisen byts ut mot något annat (vad vet jag inte än) och vanligt ris byts ut mot fullkornsris (då det enda jag kan komma på som kan ersätta ris är couscous och det är gluten i det). Mår så himla dåligt av detta just nu. Varför gjorde jag detta mot min kropp? Mot mina organ?

Fyfan säger jag bara! Det hjälper inte att jag just nu sitter och skriver från espressohouse på värnhem och har nyss tryckt i mig en scones med smör och ost plus en stor kopp med varm choklad på laktosfri mjölk, MED grädde och marchmallows. Jag tuggade iaf min scones så jag verkligen smakade hur torr den verkligen smakade. Kan inte välja deras grova scone då jag inte klarar av mandel och andra nötter. Sen har de grova frallor men oftast är de fulla med majonäs, senap eller kaviar, vilket jag inte heller klarar av. Då får det bli en ljus scone med smör och ost. Har inga andra val. Jo, cream cheese bagel men den blir uttjatad i längden och är inte så supergod om man äter den ofta.

Nu är det dags för mig att dra till bussen, ska sitta på stöd och matchning i tre timmar, utan mat bredvid mig. Kommer fixa vatten iaf. Ha det gott ni som läser bloggen, ni är underbara <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards