Direktlänk till inlägg 31 oktober 2017

Bakslag!

Av Anja - 31 oktober 2017 13:27

Idag kom ett hårt bakslag för mig! För första gången på ca 5 år så tänkte jag sätta mig på cykeln igen och cykla till bussen i centrum. Hade fått en fin cykel av mina föräldrar och tänkte skitbra! Nu kan jag börja cykla runt byn igen, som jag gjorde när jag bodde i limhamn. Jovisst tjena! För det första så tyckte jag att cykeln kändes konstig, både för liten och för stor på samma gång. För det andra så höll jag på att åka i marken direkt. Sjukt hemsk känsla kan jag tala om för er. Ska ta den till en cykelhandlare här i dalby och få den kollad, även installerad till mig. Hjälper inte det så kommer jag skicka hem den igen till mina föräldrar och köpa en annan. Är sjukt rädd att jag även på detta har förlorat balansen till att kunna cykla. Så jag är riktigt rädd och nere just nu. Vill bara käka och dricka en massa skit. Tänk om jag aldrig mer kan sätta mig på en cykel igen? En av mina favoritsaker att göra sedan jag fick en cykel av farmor i 13 års present.

Annars det där med planering som jag skrev om i lördag har jag inte lyckats göra. Hade för mycket att tänka på i söndags och igår. I söndags för att jag hade så mycket på jobbet och igår för jag var asrädd för att ha lilleman ensam hemma för första gången efter den förbannade socanmälan som svärföräldrarna ringde in.

Jag vet inte vad jag ska göra längre! Vad jag än kommer på som jag kan göra för att komma ihåg att planera blir det bara skit av. Blir så ledsen och sur på mig själv, när jag inte klarar av att göra något så simpelt som att skriva upp kvällen innan vad jag ska ha till mat under dagen efter. Har haft svårt för att registrera kortsiktiga mål och registrera vad jag har ätit i loggboken också. Jag har liksom bara glömt det och fortsatt min vardag som jag brukar göra. Det kvittar var min förbannade pärm ligger! Alltid glömmer jag sätta mig ner 5 minuter var dag för att skriva upp mål och måltider. Blir så less på denna sjukdom. Vill bara bli inlåst och ändra mina matvanor på det sättet! Komma in i rutin, lära mig äta rätt och lära mig känna hunger och mättnadskänsla. Det kommer nog aldrig på fråga. Kommer bara få ångest över att jag inte får jobba eller träffa min familj. Känna ångest att jag inte kan hjälpa sambon med lilleman. Sen låser de inte in hetsätare, bara anorektiker och bulimiker. Nej men hetsätare ska klara sig själva med lite hjälp en gång i veckan, det är ju inga problem det (är sarkastisk där).

Nu orkar jag inte tänka mer, snart dags att jobba för min del till 21.15 ikväll.

Ta hand om er <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards