Direktlänk till inlägg 24 november 2017

24/11 - 2017

Av Anja - 24 november 2017 21:53

Har så mycket att skriva som jag har tänkt på sedan sist jag skrev ett inlägg här. Dock så har jag haft fullt upp med att försöka få in nya rutiner plus jobbat så jag har inte haft orken att skriva blogg inlägg den senaste tiden. Just när jag tror att jag har fått till en bra rutin i mitt liv så fuckar jag upp den ordentligt genom att INTE äta regelbundet dagen efter. Snart är det slut med Hetsätningsgruppen på Resund i Malmö vilket jag får ångest över. Jag känner att jag behöver minst ett år till i den gruppen för att få in allt som jag behöver få veta. En sak jag började med idag när jag höll på att börja hetsäta var att börja rita mönster på ett rutat papper. Det gjorde att jag inte hetsåt iaf men fick ont i huvudet av det när jag satt med det för länge. Får nog hitta på något annat att göra när jag sitter vid datorn och är sugen på att hetsäta. Jag har minskat min hetsätning under veckorna, dock när jag hetsäter nu för tiden så är det över en hel dag, alltså jag får inte i mig någon bra mat under hela dagen utan bara äter och äter och äter i tid och otid. Jag försökte ändra på det ikväll efter en dag med inte så bra mat i magen. Dock har jag ätit både frukost, lunch och kvällsmat idag på helt OK tider. Hetsåt bara glass på yogiboost och Polly innan vi körde ut på Black Friday rean. Så har inte ätit mellanmålen idag utan istället tryckt i mig skit. 


Har så svårt att skriva hur jag känner mig just nu ang min hetsätning. Känner att min sambo vill försöka hjälpa mig ur denna skiten men känner också lite att han har svårt för att hjälpa mig. Han gör lite grann med mig som han gör med sin son, frågar om jag verkligen vill ha något som jag är sugen på (som idag, jag nämnde Frasetti på Burlövs center). Inget "nej älskling, med tanke på hur bra du har börjat bli så kanske det inte är det bästa just nu. Kanske en annan dag när vi är här?" utan det är mer "är du säker på att du vill?" eller ett enkelt "vill du så kan vi sticka dit". Velar jag efter det sistnämnda så kommer en kommentar som "Går du inte nu kommer du kanske att ångra dig", precis som han gör med sin egen son. Tänkte sätta mig lite senare och snacka med honom om det. Han säger att han är bra på att läsa mig men tydligen inte om han fortsätter med dessa kommentarer. 


Jag har mina dåliga dagar, men jag har även mina bra dagar som jag alltid försöker blicka tillbaka till när jag har en dålig dag. Då börjar jag tänka på vad jag gjorde för att göra rätt just den dagen, och vad jag gjorde för fel denna dag som blev så fel. Oftast hjälper det men jag kommer inte ur min hetsätning för det, inte förrän på kvällen iaf när jag ska äta kvällsmat och verkligen försöker göra något bra att äta. Försöker verkligen att ha grönsaker till maten på kvällarna och försöker verkligen göra så att där är till lunchen dagen efter, dock har jag svårt att låta salladen vara när den väl är uppskuren och i skålen. Nåja, hellre det än att jag ska äta en massa skit efter maten. Jag har lite ångest nu på kvällen nu när jag tänker tillbaka på vad jag har ätit idag. Sambon köpte också lite glass på yogiboost men orkade inte äta hela, gissa vem som fick halva hans medan jag åt min egen (som var ganska mkt i om jag får säga det själv), jo jag. För jag INTE kunde säga nej till glassen! Den lilla smålänningen i mig visade sig och tänkte "det är ju synd att förspilla sån god glass". Klart hjärnan lyssnade på den lilla smålänningen och tog hans glass då. Eftråt så kände jag mig inte ens nöjd med det jag köpte och fick utan ville bara ha mer. Där fick jag vara stark och inte gå in en gång till utan min sambo fick dra mig över till Overhyped som var snett framför (not the best move). Godis överallt i den butiken. Jag tog ett par Rockstar från kylen och la dem i varukorgen innan jag gick ända längst in och fokuserade mer på Harry Potter sakerna de hade. Försökte välja ut något som jag ville ha i 30 års present nästa år. Kan inte begära det som en julklapp nu när jag vet att sambon redan har köpt en massa till både mig och lilleman, vill inte begära mer från honom. Jag visade sambon att jag ville ha en penna som liknar Harry Potters trollstav och ett bokmärke som hörde till. Plus ett ställ där trollstavs-pennan skulle få ligga som jag hittade kort därefter. När vi var klara på Overhyped så stack vi in en snabb vända på Hobbex, körde sedan till Dollarstore i Staffanstorp och sedan hem. Köpte inget ätbart för mig att äta på Dollarstore tack och lov utan jag försökte ha skygglappar uppe för allt godis som var uppe vid kassan. Nu när jag tänker efter så har jag haft en riktigt dålig dag om jag måste ha skygglappar för att slippa se godis och chips i en affär. Detta bådar inte gott! När vi kom hem så fixade jag lite med julsakerna vi köpte idag SEN gjorde jag det dummaste jag kunde ha gjort! Satt först framför datorn utan någonting och sedan gick ut för att göra kaffe och ta ett par sockrade struvor som vi köpte på frasetti idag. När jag skriver ett par så menar jag FYRA STYCKEN! Jag har sån ångest för det just nu. Vid 7 ikväll så gjorde jag något som jag kallar för barnmat med spagetti. Det är helt enkelt köttfärssås på burk som ser ut som barnmat och så kokade jag spagetti till det. Ingen sallad till, utan bara pastan och barnmaten. 


Jag har verkligen försökt hålla mig stark idag men i det stora hela så har jag varit riktigt svag idag. 


Nu ska jag försöka dricka ett glas vatten för huvudvärkens skull sen ska jag lägga mig, efter jag pratat med min sambo förståss. 


Må väl <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards