Direktlänk till inlägg 29 oktober 2017

29/10

Av Anja - 29 oktober 2017 15:57

Idag känns detvlite bättre. Tog ett äpple till min modifast imorse så jag kände lite mer mättnadskänsla. Till lunchen så skulle jag ha tagit två knäckebröd med ost på meb slutade med att jag tog bara korvsoppan och åt ett halvt "rör" droste choklad efteråt. Fy skäms på mig! Sneddade från linjen innan lunchen också och tog en handfull med chips. Skäms på mig där med! Jag tog iaf med mig chiapuddingen och mangon till jobbet som jag nyss har ätit till mellanmål. Istället för kasslergratängen så tog jag tyvärr och köpte två panpizzor på jobbet som jag ska äta senare. Jag glömde göra ris när jag gjorde soppan och kan inte tänka mig något annat till kasslergratäng än ris. Men jag ska äta middag i alla fall, jag håller planeringen fr.o.m mellanmålet. Jag tänker inte "nu är det kört ändå så kan lika gärna fortsätta på samma bana" längre. Nu är det mer "äh, jag råkade hamna utanför planeringen, jag försöker gå tillbaka igen och ser framåt mot nästa måltid istället". Ska börja planera hela dagen istället och inte bara måltiderna. Ska planera vad jag ska göra och faktiskt göra det. Plus planera in måltiderna däremellan.

När jag jobbar är det lätt att hålla matplaneringen för då jobbar jag mellan måltiderna, även under dagpassen. Det är just när jag är hemma som det är svårt. Jag gör ju knappt något under dagarna när jag är hemma. Sitter bara vid datorn och skriver cv, personligt brev och på min novell för att skingra tankarna. Jag behöver göra annat också. Vad vet jag inte för tillfället. Jag vet att jag kan gå ut och gå, men det är så tråkigt när det blåser ute. Jag kan ta och rensa garderoberna och städa lägenheten från topp till tå, men det hittar jag aldrig någon energi till plus ryggen pallar inte så mycket om dagarna. Skulle vi haft bättre utemöbler på balkongen så skulle jag ha satt mig där med en kopp te eller kaffe bara så att jag iaf kommer ut. Städa balkongen gör jag inte med risk att få på huvudet av min sambo. Balkongen är "hans domän" för det är han som tar hand om växterna där ute. Stolarna där ute är kassa enligt mig då de har armstöd så jag får inte plats med mina höfter. Gråter var gång jag vill sätta mig där ute för jag går verkligen inte plats med mina höfter där. Nej, nästa säsong så ska JAG beställa/köpa hem nya utemöbler till balkongen, stolar utan armstöd bl.a

Nu ska jag börja jobba. Har lite ångest då det inte är så stor plats mellan kassan och väggen för tillfället.

Ha det fint <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards