Direktlänk till inlägg 18 februari 2018

18/2-2018

Av Anja - 18 februari 2018 12:12

Nytt år, inte haft tillfälle att uppdatera på ett tag. Men idag kände jag att känslorna tog över allt. Haft både bra och dåliga dagar den sista tiden, vissa dagar är jag superduktig, vissa dagar riktigt suger. Sitter och kollar på Addicted to food på netflix och började att storböla. En av dem hade missbrukar-föräldrar (alkohol och droger) och sen gifte hon sig med en fd alkoholist. Handledarna berättade om missbruk med hjälp av en kudde och ville få denna kvinnan att ta kontakt med sina föräldrar, som gestaltades av en av de andra missbrukarna och en annan handläggare, hon sa att det inte gick (klart, missbruket, kudden, var i vägen) och sen skulle hon få en kram av sin man, som gestaltades av en missbrukare från gruppen, det går inte att förklara allt under den sekvensen men jag kände igen mig i det sista. Jag har bara haft killar med missbruk, tills jag träffade min nuvarande, och nu känner jag mig verkligen älskad men jag har fortfarande en nära relation till maten som jag egentligen inte ska ha. Det kommer att ta tid, kommer krävas blod svett och tårar och det kommer att vara kämpigt men jag vet att jag klarar det, behöver mycket mer hjälp i min ätstörning men kan inte få mer hjälp från gruppen på Resund. Jag har alla nycklar jag behöver till friheten men jag måste komma över så många hinder bara för att komma till dörren som bara jag kan öppna för min egen frihet.

Jag kommer uppdatera snart igen, nu måste jag göra mig iordning inför jobb.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards