Direktlänk till inlägg 29 december 2017

29/12

Av Anja - 29 december 2017 14:47

Jag vet, jag suger på att uppdatera bloggen. Det har varit så mycket runt mig nu med jobbets nyinvigning, min och sambons förlovning, renovering av lägenheten och julstressen på allt detta. Det är kaos hemma i lägenheten just nu för vi har fått tapetsera och målat om alla rummen. Vi kan inte göra iordning något rum helt än för efter nyår kommer gubbar och lägger nytt golv i vårt sovrum och mitt kontor. Så vi får ha det stökigt i ca en vecka till innan vi kan ställa allt till rätta. Maten har helt skitit sig i december. Mycket hämtmat/restaurangmat och har både hetsätit och överätit flera gånger. Jag har även glömt regga mina måltider mer eller mindre hela tiden.

Efter nyår så ska jag till resund 3 ggr till sen är det slut. Jag kommer då att ringa om en tid till en läkare som förhoppningsvis kan skriva en remiss om en gastric bypass/sleeve. Jag är berättigad till en då jag nu har fått 6 månaders professionell hjälp och har fortfarande problem med vikten. Har gått upp istället för ner från det att jag började på resund fram till nu. Jag mår väldigt dåligt över min storlek, har börjat skärma av mig från omvärlden mer och mer känns det som och jag går inte i tajta tröjor längre. Försöker men vill ta av mig dem efter en timme, om inte mindre. Långa tröjor med leggins eller jeans går bra, men då ska tröjan inte vara slimmad mot min kropp så den börjar rulla upp sig mot brösten. Mitt självförtroende är i botten för tillfället.

Julhelgen har varit upp och ner. Är nöjd att jag bara tog två små portioner med julmat men jag hetsåt desto mer dagen efter, vilket jag helst vill undvika.

Hoppas nu nyår blir bättre. Ska ha en vän över och vi ska ha lövbiff med potatisgratäng och persiljesmör till middag och till efterrätt så gör jag citronfromage med mörk chilichoklad som jag river på toppen. Efter det, under kvällen, så kommer vi ha godis till olika filmer fram till 12 slaget. DET kommer att bli tufft för mig. Inte bara att jag måste hålla nere citronfromagen, jag får heller inte riva för mkt choklad på och sen inte äta så mkt godis efter det. Jag har bara mig själv att skylla, det är ju jag som vill ha det så mysigt. Jag borde skylla på mig själv att jag är såhär stor också, jag slår på mig själv varje dag om att jag inte kan sluta äta och att jag är såhär stor. Jag slår på mig själv att jag låter mig själv äta så mycket skit, jag slår på mig själv att jag inte gör en näringsrik måltid så ofta där hemma, jag slår på mig själv att jag inte försöker mer än vad jag gör för att kunna äta mer grönsaker och mer näringsrik mat.

Jag måste sluta slå på mig själv :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards