Direktlänk till inlägg 19 februari 2018

19/2 - 2018

Av Anja - 19 februari 2018 21:44

Fyfan vad jobbig dag det är idag. Jag tvättade idag och allt var helt ok, frånsett att jag aldrig åt varken lunch eller mellis. Beställde hem middag till mig och min familj från onlinepizza, där jag valde en kycklingsallad, och efter det så bara känner jag att jag hamnar längre och längre ner i en svacka. Jag vet om att min hetsätning har med mina psykiska svackor att göra, att jag försöker vara alla till lags utan att tänka på mig själv och mitt mående, men idag var det annorlunda. Istället för att börja hetsäta en massa, som vitlöksbrödet och salladsbrödet jag hade kvar att äta, så gick jag in i sängen och la mig istället med mobilspelen jag brukar spela. Sambon kom in efter han hade nattat sin son och började prata med mig och då brast ALLT då han kan läsa mig som en öppen bok, något ingen annan kunnat göra förr. Just nu sitter jag i fåtöljen i vardagsrummet med datorn i knäet och skriver både här och på facebook i en av grupperna jag är med i. 


Det är så sjukt, jag mår inte alls bra, jag vill ha hjälp men vågar inte söka hjälp för detta jag känner att detta är något som alla känner, detta är bara småpotatis som alla känner och ska kunna klara det själva. Det är inte förrän jag är sjukt långt nere i en svacka som jag känner att DETTA måste jag få hjälp med. Dock känner jag det efter "kontorstimmar" oftast så kan liksom inte ringa direkt till en psykolog precis. Efter svackan så känner jag samma igen som jag skrev innan, att det är småpotatis. 


Jag är helt utmattad efter mina gråtattacker nu på kvällen så nu ska jag ta och stänga ner, ta med mig mitt nytvättade täcke in till sängen och försöka sova. Det kommer att vara en lång dag imorgon för mig psykiskt med jobbcoach på schemat. God natt och dröm sött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Ovido - Quiz & Flashcards