Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Anja - 7 februari 2016 16:19

Imorgon börjar jag på modifasten igen. Det cirkulerar många tankar inför denna stora dag. Bl.a om jag verkligen kommer att klara av att gå ner i vikt, om jag klarar att hålla vikten efter jag slutat med modifasten eller klarar av att gå ner i vikt utan modifasten efter mina tre månader. Sen hoppar mina tankar om jag verkligen är en bra kvinnlig förebild till min bonusson, detta för att han oftast skriker just nu då han går på penicillin och spottar ut skiten när vi ska ge honom den. Jag är ganska hård och ger honom den där tuffa kärleken som jag känner att han behöver, men ändå tvivlar jag på mig själv runt honom. Jag kommer ha värre tankar när jag går på modifasten men i.o.m att jag börjar på modifasten hemma hos min kille, som varken har godis eller kakor hemma, så tror jag att det kommer att gå bra. Första veckan är den tuffaste för mig, då hjärnan ställer om sig med kort varsel och då blir jag helt fucked up och blir som en överviktig person på "fat-camp". Letar efter det mista lilla som är socker, om det så är socker i sig. Men jag SKA klara det. Har min älsklings stöd och även hans familjs stöd (då menar jag hans son och katten). 


Jag ska äta ett fast mål mat om dagen, det målet mäter jag upp i en kaffekopp och kommer innehålla mer protein och grönsaker än pasta/potatis/ris. Förhoppningsvis så kommer jag klara det med, om inte så får jag vara stenhård med att äta modifast 4 ggr om dagen, som jag egentligen ska göra. Mina förhoppningar är att jag ska gå ner ca 1 kg i veckan, vilket menas med att jag räknar med att jag ska ha gått ner ca 12 kg från den 8/2 till den 1/5. Vatten kommer jag ha svårt att få i mig men ska TVINGA i mig vatten vid var måltid, räknat på 0,5 l per måltid. Ska fylla en sån 0,5 l coca cola flaska och dricka den till var måltid. 


Nu ska jag ta och umgås med min lilla nyfunna familj, sen blir det mys för hela slanten ikväll. 


Ha det fint därute

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards