Alla inlägg under november 2015

Av Anja - 17 november 2015 08:31

Jag var hos dietisten för första gången igår. Jag fick prata lite grann om mitt matmissbruk och om hur jag åt om dagarna. När jag var färdig så frågade hon mig varför jag inte hade blivit remitterad till ätstörningsenheten än. Så nu har jag i uppgift av henne att skicka in en egenremiss till ätstörningsenheten i Lund eller i Malmö. Hon sa till mig att hon hade hört bäst om Lund så jag ska testa där först. Det blir en extra kostnad till mitt busskort men jag gör allt just nu för att få må bättre och komma ur mitt missbruk. Vi gick även igenom hur och när jag skulle äta om dagarna. Hon tyckte jag var bra på det när jag jobbade då jag åt frukost kl 9, åt lunch vid 12 och sen åt jag när jag kom hem vid 5-6 tiden. Det enda hon tyckte jag skulle ändra på var att jag skulle ta en frukt innan jag gick till jobbet så jag fick igång kroppen på morgonen och äta en frukt innan jag går ifrån jobb vid 4 så jag får något i magen innan jag ska äta kvällsmat på kvällen. Vi pratade inget om träning igår då vi först och främst ska försöka få bukt på mitt småätande. Jag antar att vi ska börja snacka om träning nästa gång jag är där. 


En annan uppgift jag fick av min dietist var att skriva upp när jag ville småäta. Vad jag vill småäta, hur jag tänker, hur jag känner mig m.m Det kommer att bli ett par tuffa veckor nu men sålänge jag har folk runt mig som stöttar mig och som hjälper mig så tror jag att jag kan klara detta. 


Frukosten är nästan uppäten nu. Vet inte om det är mycket men det är ju något jag lär mig av sen. Det blev ca 2 dl yoghurt . laktosfri, en kopp ingefärste och två mackor med en halv banan på sen åt jag resterande banan vid sidan av. 


Nu ska jag ta och förtära resterande av min frukost och sen ska jag försöka få min rygg att kännas bättre efter gårdagens misshandling hos massören. 

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards