Direktlänk till inlägg 10 april 2018

10/4 2018

Av Anja - 10 april 2018 07:51

Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig för att sluta med koffein helt och dricka minst 2 liter vatten om dagen. Jag har inte rört coca cola sedan dess och har till 70% hållt på 2 liter vatten om dagen. Det är tydligen lättare att sluta med coca cola när man har ett syfte, i mitt fall vår lilla bebis som växer i min mage. När jag varit ute med min familj och ätit så har jag valt antingen isvatten eller fanta istället för coca cola. Det är ett stort steg för mig att helt kunna undvika coca cola och istället ta vatten. Grönsaker och frukt är fortfarande svårt att få in i alla måltider. I lördags så gjorde jag dock en kycklinggryta med morötter och broccoli i, söndagen blev en pizza dag med pizzasallad. Så några grönsaker har jag ätit iaf till maten. Nu ska jag bara fortsätta med det, göra knipövningar och gå på promenader var dag. Minst 30 minuters promenad per dag om jag inte jobbar.

Än så länge mår jag bra, är så otroligt trött om dagarna bara och känner av illamående lite då och då bara. Oftast mår jag illa på morgonen efter jag legat ner en hel natt. Har inga speciella cravings än, har ätit både godis och chips i helgen, inga stora volymer utan bara en liten skål full ungefär. Igår tog jag en handfull godis när jag kommit hem efter jobbet och sen kände jag mig nöjd. Känns skönt att jag för tillfället har maten under kontroll. Har en bit pizza i kylen som jag tänkte äta när jag kommer hem, det är typ 1/4 pizzabit som jag inte orkade äta upp i söndags. Där är lite pizzasallad på den så grönsaker är där.

Sitter på espressohouse på värnhem och äter frukost, en creamcheese bagle (med roccula, tomat och rödlök i) och en stor varm choklad då jag inte kom på ngt annat de hade utan koffein, tills jag satte mig dvs då jag kom på både grönt och rött te plus chailatte. Aja, gjort är gjort, får välja det nästa gång bara. Får ta och fixa en flaska vatten på vägen till jobbcoachen bara.

Trots att jag är gravid kommer jag fortfarande uppdatera bloggen om min hetsätning, då graviditeten inte är en ursäkt till att jag bara ska skita i allt. Det är nu jag måste försöka vara snäll mot mig och min egen kropp. Det är inte bara jag som behöver näring längre.

Nu ska jag iväg till jobbcoachen. Må väl alla <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Av Anja - 14 mars 2018 09:24

Har sååå ont i magen för tillfället! Har ätit en "tallrik" chiapudding gjord på yoghurt, hade mango på så jag fick lite naturlig sötma över det hela. Jag är inte van vid att äta frukost tidigt på morgonen så PLANERADE att jag skulle äta på jobbcoache...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards