Direktlänk till inlägg 20 juli 2019

20/7-2019

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände jag oftast "ja, jag kan hålla min vikt nere för allt jag gör är att sitta och mata henne, kan knappt äta själv. Senare när hon kunde sitta i babysittern utan att gnälla för mycket så började jag svacka. Det känns som att jag har gått upp alla kilona jag miste när jag var gravid. Har inte vågat väga mig sedan jag började överäta och hetsäta igen, sist jag vägde mig så la jag på 130 kg igen, nu ligger jag säkert på 135 kg igen. Min rygg har börjat säga till om vikten igen, har börjat få ont igen då och då, vilket märks på min dotter då hon blir mer grinig och mer mammig. Idag mår jag hyffsat bra i ryggen efter ibuprofen och sängvila en hel natt. Har sovit på soffan/i fåtöljen de senaste veckorna p.g.a att sambons snarkningar har väckt dottern, så flyttade ut spjälsängen och mig själv till vardagsrummet. Jag insåg igår att jag måste börja skriva matdagbok igen, annars går detta åt pipsvängen. Vi har knappt pengar över till mat till oss alla. Jag prioriterar just nu barnens matintag före våran, det är egentligen inte bra för mig som hetsätare och överätare, men jag gör det ändå. Barnen kommer före allt för mig. 


Oj, nu vaknade min dotter från sin lur, får skriva mer om mina tankar en annan dag. 


Ta hand om er alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Av Anja - 14 mars 2018 09:24

Har sååå ont i magen för tillfället! Har ätit en "tallrik" chiapudding gjord på yoghurt, hade mango på så jag fick lite naturlig sötma över det hela. Jag är inte van vid att äta frukost tidigt på morgonen så PLANERADE att jag skulle äta på jobbcoache...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards