Direktlänk till inlägg 11 september 2017

11/9 2017

Av Anja - 11 september 2017 07:46

Började på behandlingen i onsdags på resund. Första hemläxan är att skriva upp vad vi äter, när vi äter det. Redan där fick jag lite ångest på vad jag verkligen äter när jag är ute/hemma. Det sjuka är att trots vi alla var storbyggda i gruppen så kände jag mig så fet och ful. Vi ska väga oss var vecka också och skriva upp i en logg, vi fick börja idag om vi ville och dum som jag är så ville jag börja redan idag med det. Försökte hålla igen när vi skulle äta mellisen, ville ta mer än vad jag gjorde, försökte intala mig själv att jag klarar mig tills jag kommer hem på detta "lilla". Det är sjukt hur en ätstörningshjärna fungerar egentligen. Många tankar snurrar runt i huvudet, bl.a den onda cirkeln som de visade oss. Ville så gärna in på närmsta snabbmatsrestaurang efteråt och äta men lovade mig själv att äta lagad hemmagjord mat när jag kom hem, med tanke på att jag knappt har ätit det den senaste tiden.

 

Värsta är att jag har haft sån ångest efter min bonussons 4 års kontroll då distriktsköterskan sa att han ligger på en övervikt och ville skicka remiss till överviktsenheten. Vi fick henne att vänta med det då han nyss haft semester och då kanske har latat sig mer, vilket vi alla gör under semestertider. Han är 109 lång och väger 24 kg, han kommer att bli i storlek som sin pappa när han växer upp och det är vi väl medvetna om. Jag började tänka efter hur mycket skada lilleman har tagt p.g.a MIN förbannade ätstörning. Jag skäms att jag har denna ätstörning för det gynnar inte lilleman precis. 

 

Nu sitter jag och har ångest för att jag tryckte i mig två bitar mörk choklad till frukost, visst det är en 70% choklad med mint i och den är ekologisk men det är egentligen igen frukost. Jag orkar inte gå ut till köket och göra frukost på det där proteinbrödet jag har köpt och jag vill inte ha filmjölk och kakaogranola heller. Havregrynsgröt klarar jag inte av så det kommer jag inte alls att äta till frukost. Jag måste hitta fler frukostalternativ som är relativt nyttiga. har funderat på att göra smoothies av bl.a spenat, linfröolja, kiwi och mango men har inte riktigt tagit mig tiden att köpa de ingredienserna. Linfröolja är ganska dyrt också, även fast man använder bara några droppar av den. 

 

På onsdag är det behandling igen, undrar hur många av oss i gruppen som har ätit mycket dåligt, eller hela tiden. Sen på torsdag är det anhörigmöte, dit pappa har tagit sig tiden att gå dit, vilket betyder så mycket för mig. Då kanske han förstår varför jag har ätit som jag har gjort när jag har suttit på mitt rum och krängt i mig godis bl.a Även varför jag tar den där extra portionen med mat som jag oftast gjorde när vi åt tillsammans. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anja - 20 juli 2019 09:21

Jag har inte kunnat skriva i min blogg på länge, har haft fullt upp med att vara mamma till min nu 7 månader gamla dotter. Nu ligger hon och sover sin förmiddgaslur så känner jag har en liten stund till att skriva. I början, efter hon föddes så kände...

Av Anja - 2 mars 2019 12:01

Nu är det ca 2,5 månad sedan jag födde min dotter. Har inte kunnat uppdatera på länge för jag har mådde inte bra den sista tiden av min graviditet och sen fick jag en liten igel till dotter som inte ville lämna min famn, förrän nu. Jag kommer dela up...

Av Anja - 9 september 2018 11:14

Just idag känner jag mig extra känslig. Det är nog dessa förbannade gravidhormoner. Jag har gjort valet att inte rösta i valet iår, för jag känner att jag inte kan rösta på något parti för de bara ljuger om allting. Jag röstade inte i förra valet hel...

Av Anja - 10 april 2018 07:51


Oj oj oj säger jag bara. Kan börja med att jag har inte hetsätit på tre dagar nu. Det finns en anledning till det också. Idag är det en vecka sedan jag fick reda på att jag är gravid. Är i v. 5+1 just nu så fortfarande i tidigt skede. Bestämde mig fö...

Av Anja - 28 mars 2018 10:21

Så tråkigt detta är. Jag överåt för inte så längesedan, fick då så ont i magen och i ryggen att jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Låg i soffan, vände och vred mig så det hette duga, till sist satte jag mig i min fåtölj så jag kunde sitta up...

Presentation

Mitt liv med träning och viktnedgång

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards